Brev til holdspillerne 2009-2010

Greve, d. 23/7-2009

Kære medlem af Greve Billard Klub

Efter en hel del telefonsamtaler er det lykkedes at få sammensat holdene i Greve Billard Klub for den kommende sæson.

Flere medlemmer har i den forbindelse vist stor fleksibilitet, og det vil jeg gerne benytte denne lejlighed til at sige dem mange tak for.

Holdene kommer til at se således ud:

• Pool, Elitedivision: Janick Navne, Lars Pedersen, Jens Hytting Petersen, Morten Smed

• Pool, 2. division: Sammensætning ikke fastsat

• Kegler, Danmarksserien: Henrik Klausen, Morten Ancher, Niels O. Hansen, Leif Kristensen

• Kegler, Sjællandsserien: Jan Sørensen, Jim Pedersen, Leif Bodé, Henrik Brix

• Kegler, Serie 1: Jack Larsen, Bent O. Hansen, Robin Berthelsen, Andreas Ravnsted-Larsen

• Kegler, Serie 2: Ivan Gjermansen, Kaj Madsen, Per Kristensen, Frank Knudsen

• Kegler, Serie 3: Bjørn Brenøe, Kim Christensen, Peter Christensen, Kjeld Faxholm

• Kegler, Stafet: Jim Pedersen, René Madsen, Bjørn Brenøe

• Kegler, Par: Kaj Madsen, Bjørn Brenøe

• Kegler, oldboys I, fredag: Leif Bodé, Bent O. Hansen, Kaj Madsen, Peter Christensen

• Kegler, oldboys II, fredag: Hans Jørgen Sørensen, Kjeld Martinsen, Fin Hansen, Niels Peschardt

• Kegler, oldboys I, onsdag: Jan Sørensen, Robin Berthelsen, Kjeld Faxholm

• Kegler, oldboys II, onsdag: Ivan Gjermansen, Per Kristensen, Frank Knudsen

• Kegler, ungdom hold I: Henrik Brix, Andreas Ravnsted-Larsen, Mikkel Brix

• Kegler, ungdom hold II: Mads Rynord, Lasse Sørensen, André Larsen

Det vil altså sige, at der i alt er 15 hold, og der er udstedt 38 startbøger, Ingen af delene er rekord. Den er tilbage fra 2000-2001, hvor der var 17 hold og 45 startbøger, men jeg er nu rigtig godt tilfreds med resultatet.

De spillere, hvis navne er skrevet med kursiv skrift, er holdledere. Som holdleder har man følgende opgaver:

Minde medspillerne om, at de skal spille

Minde medspillerne om, hvornår de skal spille

Aftale mødetid ved udekampe samt finde ud af, hvorledes transporten skal foregå

Organisering af brød ved hjemmekampe

Være ansvarlig for indsendelse af resultat- og kampskema til Sjællands Billard Union

Holdlederen skal ikke (alene) rydde af og rydde op efter hjemmekampe, men holdlederen er ansvarlig for, at lokalet bliver efterladt i en acceptabel stand.

Holdlederen skal kontakte modstanderen, hvis man ønsker kampen flyttet. Holdlederen er desuden kontaktperson, hvis det er modstanderholdet, der ønsker flytning. Ved flytninger skal man huske at tage højde for, at der kan være andre turneringer i Greve Billard Klub den pågældende dag – såvel eksterne som interne.

Klubbens dragt er hvid skjorte med emblem, sorte bukser, sorte strømper og sorte sko. Dette SKAL overholdes for de to pool-holds vedkommende samt Danmarksserien, kegler. For alle øvrige hold gælder hvid skjorte m/emblem. Desuden skal det generelle beklædnings-reglement overholdes, og det vil sige, at man ikke stiller op i shorts og heller ikke i træsko.

Et emblem er medsendt til nye spillere. Det skal sidde på venstre bryst, og det skal være

fastgjort. Dobbeltklæbende velcro er tilladt, men ikke sikkerhedsnål eller andet løsagtigt.

Under hele holdkampen skal det i princippet være muligt at se, hvem der er klubkammerater. Det

betyder, at hvis man ønsker at have andet på, når man er dommer og listefører – f. eks. en overtrækstrøje – skal man spørge modstanderne om lov. I praksis er det aldrig et problem, men det er tåbeligt at risikere noget ved ikke at spørge.

Alle holdspillere får udleveret en startbog, der ligger oppe i klubben. Startbogen skal medbringes

til samtlige kampe, hvor man bærer klubbens dragt. Det er frivilligt, hvor man vil have bogen, når man ikke spiller, men uden startbogen er man ikke spilleberettiget. Hvis den bliver væk – eller får sig en tur i vaskemaskinen – kan man få en ny, og det koster ikke ekstra, men det tager nogle dage, så pas venligst lidt på den.

Kampene søndag bliver spillet kl. 10.00, fredag kl. 11.00, og onsdag kl. 11.00 på udebane og kl. 14.00 på hjemmebane, da vi jo har lejet lokalet ud til ÆldreSagen onsdag formiddag. Dette får modstanderklubberne et særligt brev om.

Mødetid til hjemmekampene er altid minimum en halv time før. Man kan tabe kampen, hvis udeholdet ikke har adgang til lokalet minimum en halv time før spilletidspunktet.

I tilfælde af flere hjemmekampe i GBK på samme tid vælger øverst rangerede hold bord(e) først.

Når det gælder selve turneringen for serieholdene, er der lige en bemærkning, jeg skal gøre:

Sæsonen er i år en overgangssæson, og det vil sige, at Danmarksserie-holdet spiller om op- og nedrykning, og Sjællandssserie-holdet spiller om oprykning. Derudover er der ingen op- og nedrykning til næste sæson p.g.a. den ny enhedsstruktur, hvor alt samles under DDBU. På serieplan vil alle holdene til næste sæson blive indplaceret efter tilmeldt gennemsnit. Man ryster så at sige posen og begynder forfra.

Det betyder dog ikke, at man spiller om kejserens skæg i denne sæson i Serie 1, Serie 2 og Serie 3. Der skal stadigvæk spilles om sjællandsk mesterskab (det sidste af slagsen).

Når det gælder de individuelle turneringer, kontakter jeg snarest hver enkelt af jer for at høre, hvilke ønsker I har.

Om kort tid sætter jeg desuden tilmeldingstavler op til de interne turneringer i klubben.

Lidt praktiske oplysninger: Der er klædeskift onsdag d.29/7 og torsdag d. 30/7. Af samme årsag er lynturnering i kegler d. 30/7 AFLYST. Der gennemføres lynturnering i pool tirsdag d. 4/8 og i kegler torsdag d. 6/8 og torsdag d. 13/8 kl. 18.00.

Så er der vist kun tilbage at ønske alle rigtig god fornøjelse og en god sæson. Skulle du alligevel have spørgsmål, så kontakt mig på 22 85 21 99. Jeg er til for det samme.

Sportslig (og venlig) hilsen

Niels O. Hansen, turneringsleder, GBK