GBK’s 40 års Jubilæumsskrift af NOH

I anledning af GBK’s 40 års jubilæum den 21. august sidste år (2008), har Niels udgivet et Jubilæumsskrift. Først og fremmest er det en videreførelse af det skrift, som han udgav ved GBK’s 25 års jubilæum; men skriftet vidner også om, at der også er sket mange ting i GBK i de sidste 15 år.

Har du bare lidt interesse for GBK, så kan jeg på det varmeste anbefale dig at bestille værket hos Niels. Den beskedne pris på kr. 25,- (som knapt dækker fremstillingsprisen af de 75 A4-sider) er alle pengene værd.

Gang på gang overrasker Niels med detaljer, som han har formået at krydre fortællingen med – og det er en fortælling, endda en meget medrivende og interessant beskrivelse af billard-begivenheder, som har fundet sted i GBK eller har nær relation til klubben.

Ofte må man løfte et øjenbryn eller trække på smilebåndet, når Niels i en meget ligefrem og ikke altid diplomatisk facon lægger tingene frem, som han har oplevet dem. Du kan læse om alt, lige fra “sjove” medlemmer, dygtige medlemmer, bestyrelsesmedlemmer og mesterskaber, som har haft sin gang i GBK.

Og har du bare været lidt aktiv i GBK, er der stor sandsynlighed for, at du finder dit eget navn nævnt i den ene eller anden sammenhæng, og det gør jo ikke læsningen mindre kedelig.

Ved afslutningsfesten spurgte jeg Niels, om han løbende går og tager notater for at samle sammen til et sådan værk. -Ja, kender du Niels, så kender du også svaret!: “Nej, det har jeg ikke, jeg har jo blandt andet vores diplomer på væggene, at støtte mig til”…

God læsning!
Jim Pedersen